Το Θέατρο Ανάποδα διοργανώνει για τρίτη συνεχόμενη χρονιά το Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών στην μεσαιωνική πόλη της Ρόδου από τις 30 Ιουνίου μέχρι τις 5 Ιουλίου 2015 με γενικό τίτλο «ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΙΣ» και απευθύνει ανοιχτό κάλεσμα σε καλλιτεχνικές ομάδες αλλά και σε ανεξάρτητους καλλιτέχνες που θέλουν να παρουσιάσουν το έργο τους ή να δουλέψουν επιτόπου.

Δεχόμαστε αιτήσεις για παρουσίαση έργου από τον χώρο του Θεάτρου, των Εικαστικών και της Μουσικής.

Φόρμα Συμμετοχής:

Μεταμόρφωση

Μεταμόρφωση ορίζεται η βαθιά ουσιαστική αλλαγή σε κάτι άλλο, αλλαγή της μορφής του σχήματος και της δομής, διαδικασία που αφορά τον άνθρωπο αλλά και την κοινωνία, τα οικοσυστήματα, τα έμβια όντα χωριστά.

Ο Πλάτωνας είχε έμμονη ιδέα με την αλλαγή για το λόγο ότι δεν μπορούσε να την εξηγήσει. Για αυτόν η αλλαγή άνηκε στον ψευδαισθησιακό κόσμο των αισθήσεων που γινόταν αντιληπτή σαν μια καθαρή αντιγραφή του πραγματικού, και επομένως λογικού, αμετάβλητου και αιώνιου κόσμου στον οποίο ανήκουν οι ψυχές μας.

Η αλλαγή είναι ένα φαινόμενο πάνω στο οποίο βασίζεται όλη η ζωή. Γέννηση, ανάπτυξη και θάνατος εμπεριέχουν την αλλαγή, ακόμη και την ριζική αλλαγή από την μη ύπαρξη στην ύπαρξη και από την ύπαρξη στην μη ύπαρξη.

Η θεματολογία του Κάφκα συμπυκνώνεται στην παράλογη μεταμόρφωση η οποία με τη σειρά της φωτογραφίζει το παράλογο της ζωής, την αποσύνδεση του πνεύματος από το σώμα, την έλλειψη αυτοσυνείδησης, την αποξένωση από το κοινωνικό περιβάλλον, το άγχος του ανθρώπου μπροστά σε μια νέα ακατανόητη εποχή.

Το στιγμιαίο σαν ανεξήγητη πηγή της αλλαγής

Στον Παρμενίδη ο Πλάτωνας τοποθετεί την αλλαγή επικαλούμενος αυτό που αποκαλεί «πολύ περίεργο πράγμα», «αλλόκοτο πλάσμα», «άτοπο», το στιγμιαίο.

Μια μετάβαση από μια κατάσταση σε μία άλλη μπορεί μόνο να συμβεί στιγμιαία, σε μια στιγμή έξω όχι μόνο από τον χώρο, αλλά και τον χρόνο, μια στιγμή η οποία δεν είναι μέρος του κόσμου των αισθήσεων ούτε του ιδανικού κόσμου της λογικής. Το στιγμιαίο (που σύμφωνα με τον Πλάτωνα είναι η πηγή της αλλαγής) είναι πέρα και από τα δύο. Σαν ένα άτοπο είναι μία άβυσσος που της λείπει η μορφή και καθώς δεν ανήκει σε κάποιον χρόνο, το στιγμιαίο δεν έχει ούτε ένα πριν ούτε ένα μετά. Δεν είναι αυτό που αποκαλούμε τώρα ή παρόν. Κατά κάποιο τρόπο το στιγμιαίο δεν υπάρχει, απλά συμβαίνει. Ή μάλλον η αλλαγή συμβαίνει σαν ένα ανεξήγητο γεγονός.

Το παράδοξο της Μεταμόρφωσης

Η μεταμόρφωση ανέρχεται σε ένα παράδοξο αφού προϋποθέτει και την αλλαγή και τη συνέχεια. Η αλλαγή προϋποθέτει το αντίθετό της, την μη αλλαγή ή την ομοιότητα. Ο Norbert Elias στο έργο του «Η Θεωρία του Συμβόλου» αναφέρει: «τα θηλαστικά που αναπροσαρμόζονται στη ζωή μέσα στη θάλασσα, δεν μεταμορφώνονται σε ψάρια που αναπνέουν μέσα στο νερό. Παραμένουν θηλαστικά που αναπνέουν στον αέρα. Κράτη, από την άλλη πλευρά, και άλλοι εκπρόσωποι ενός σχετικά όψιμου σταδίου κοινωνικής ανάπτυξης, που, για τον έναν ή τον άλλον λόγο, παρακμάζουν, μπορούν να μεταμορφωθούν σε κοινωνικές οντότητες ενός πρωιμότερου σταδίου ανάπτυξης. Η πορεία τους προς την αποσύνθεση δεν τις επαναφέρει απαραίτητα στην ίδια ακριβώς κατάσταση από την οποία προέκυψαν. Ένα υπό διάλυση κράτος είναι απίθανο να επιστρέψει σε κατάσταση φυλετικής οργάνωσης. Ένα υπό διάλυση κράτος μπορεί να διατηρήσει ορισμένα χαρακτηριστικά της κρατικής του υπόστασης». Το παράδοξο της αλλαγής βασίζεται σε μία αρχή μιας συγκεκριμένης σχέσης μεταξύ ανθρώπινης λογικής και πραγματικότητας.